12 d’abril del 2017

Un regal d'aniversari molt monstruós

Hola Pòkers! Feia temps que no escrivia cap ressenya, però ara que han arribat les vacances de setmana santa (per fi) m'hi he pogut posar, i en fi, aquí estic! Avui us porto la meva opinió del llibre "Un monstruo viene a verme". Fa no gaire va ser el meu aniversari i me'l van regalar els meus amics: feia temps que tenia curiositat perquè havia sentit a parlar d'ell en diferents vídeos de booktubers i també per tot el màrqueting de la pel·lícula que està basada en el llibre. En fi, me'l vaig llegir i... Comencem la ressenya!

UN MONSTRUO VIENE A VERME
Autor/a: Patrick Ness
Gènere: Narrativa, fantàstica, realista (sí, tots dos)
El pots trobar a:        


"Un monstruo viene a verme" ens narra la historia d'en Conor, un noiet que tot just està entrant en l'adolescència i que té una vida molt complicada: els seus pares estan divorciats, i té el pare a Estats Units i la mare greument malalta, a l'escola pateix assetjament per part dels seus companys i pràcticament ha estat forçat a ser independent i solitari. A més a més, la seva àvia materna, a la que detesta, vindrà a visitar-lo per cuidar d'ell i de la seva mare. No és un panorama gaire agradable oi? Però una nit, set minuts després de mitjanit, en Conor es despertarà i es trobarà un monstre a la finestra.

La trama no va més enllà que endinsar-se en tot el que he nombrat abans, i sincerament, no és el que més m'ha cridat l'atenció o m'ha tocat. Lo del monstre és original, sí, no li negaré a en Patrick Ness i a la Siobhan Dowd (la idea original era d'ella) que és un toc que la diferencia de totes les altres, però el que vull destacar és el que el llibre vol transmetre: l'acceptació de la pèrdua i dels nostres "desitjos" més foscos. Aquests temes no es tracten quasi, o almenys jo no m'he trobat abans lectures que ho portessin i conduïssin com fan els autors, i s'agraeix molt, perquè vivim en una societat on no es tracta el tema de la mort i la pèrdua com s'hauria de fer.

Aquest és un llibre que recomano especialment als lectors que tot just estan començant la ESO, però es pot llegir i gaudir a qualsevol edat. A més a més, també es ràpid i en dos dies ja el tenia llegit.

En fi, segurament aquestes vacances miraré la pel·lícula, a veure què tal! Tant de bo no espatlli el llibre...

Bueeeno bueeeno bueeeno... Fins aquí la ressenya! Espero que us hagi agradat i bones vacances! A llegir s'ha dit!

Sis de piques

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada