20 de juliol del 2016

Mini ressenyes de les novetats

Bon dia!

 
SÍ, jo al matí em llevo amb aquest mood

Aquí a l'aparell la Reina de Diamants, portant-vos unes tres mini ressenyes de les novetats que vam comprar per la biblioteca i que podeu veure fotografies d'aquella compra compulsiva a l'entrada anterior: "Los jóvenes de la élite" i "Yo estuve aquí". Quan vam acabar la compra, no vaig poder resistir-me a  agafar-los com ànima desesperada i llegir-me'ls mentre faig el té al meu balcó ple de cactus... I aquí les meves opinions! Tot seguit, les mini-ressenyes!


LOS JÓVENES DE LA ÉLITE

Autor/a: Marie Lu
Temàtica: Fantasia
El pots trobar a:   elmeuargus.biblioteques.gencat.cat/search~S83*cat/?searchtype=X&searcharg=LOS JÓVENES DE LA ÉLITE#.WBttLUco_Z4

Un llibre completament recomanable. El vaig començar amb moltes ganes, buscant una lectura addictiva i alhora entretinguda, i ben satisfeta he quedat! Marie Lu, que ja em va agradar força a la triologia de "Legend", m'ha tornat a sorprendre amb una saga que tinc moltíssimes ganes de continuar, que espero amb candeletes la publicació del segon volum!


Pel que fa la història, no us en puc explicar molt: encara que segueix el típic esquema de la distòpia, ens sorprèn amb nous elements que donen una història amb molt joc.


Pel que als personatges, són un punt molt fort de la història: la protagonista, Adelina, és interessant des de diversos punts de vista, ja que trenca molts esquemes de la literatura juvenil distòpica. Els secundaris no són tan colpidors, però igualment agraden i completen la trama d'una manera excel·lent. Un secundari que m'ha robat el cor ha estat el meu bon Raffaele, un amor de personatge que trencarà el cor a més d'una :)


Pel que fa al ritme, en segueix un d'actiu i trepidant. Si bé hi ha fragments, al principi, que deixen una mica que desitjar pel que fa a la velocitat, quan l'acció es desenvolupa, no pot haver-hi queixa possible.





YO ESTUVE AQUÍ
Autor/a: Gayle Forman
Temàtica: Romàntica
El pots trobar a:   http://elmeuargus.biblioteques.gencat.cat/search~S83*cat?/Xyo+estuve+aqu{u00ED}&SORT=D/Xyo+estuve+aqu{u00ED}&SORT=D&SUBKEY=yo+estuve+aqu%C3%AD/1%2C2%2C2%2CB/frameset&FF=Xyo+estuve+aqu{u00ED}&SORT=D&1%2C1%2C#.WBtvFkco_Z4

Un llibre força més fluixet, encara que no deixa de tenir el seu "encant". Gayle Forman és una autora que em va agradar molt quan em vaig llegir els seus llibres anterior (Si decideixo quedar-me, El que va ser d'ella) i, per tant, esperava molt joc d'aquesta història. Eren les meves expectatives? O era simplement que no estic feta per aquest llibre?

Pel que fa la trama, és una història interessant i és el que principalment m'agradava: un misteriós suïcidi que deriva en quelcom més. La intriga que posa l'autora és l'ingredient essencial pel qual ho vaig seguir llegint. Hi ha un plot twist al mig que és el que realment agrada!

Pel que fa els personatges, molt estereotipats, no busqueu profunditat psicològica. Tots ells estan fets a partir d'un model i el romanç que hi ha (com no, n'hi havia d'haver!) és poc creïble, precipitat i de cartró pedra. Meh, malament, Gayle Forman!

Pel que fa el ritme, és bastant àgil, excepte en certs punts, en els quals a mi no m'agradava avançar tant poc. Sense dubte, també he de reconèixer que en els moments d'acció no el podia deixar anar.

El final compensa bastant la història i la figura de la noia que es suïcida (Meg) és el personatge més ben perfilat, ja que tothom parla d'ella i et fas una idea clara de com devia de ser la jove.

En definitiva, el recomanaria si volem saber una mica més del tema de la mort, si voleu ser profunds i si us convé una lectura ràpida de la qual no espereu molt.

Potser sí que jo demanava too much...

I fins aquí les meves ressenyes!

Podeu comentar si els heu llegit i donar-me la vostra opinió... I recordeu que la biblioteca està oberta! No us feu mal en córrer tant per agafar-los! Estan a la vostra disposició per emportar-vos-els a casa! Ràpid!

Com que aquesta setmana hi ha hagut taaaaaant drama en el món de les celebrities, i en especial de la senyoreta Swift (#IStandwithTaylor, sí, sóc del team TayTay), us deixo un gif seu per dir-vos adéu!

Reina de diamants

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada